Andre konferanseslipp til Vill Vill Vest 2019 er klart!

Temaet for årets konferanse er dynamikken mellom undergunnskultur og mainstream: “Subculture / Mainstream”. Musikk har vært hovedingrediens i en rekke ungdomsopprør fra 20 tallets promiskuøse Jazz til den utagerende Ravekulturen på 90 tallet. Vi retter søkelyset mot musikkens rolle i samfunnsendringer.

Det blir gitt ut over 20 000 nye låter hver eneste dag, og kampen for å bryte gjennom støyen blir stadig hardere. Bransjen benytter seg i økende grad av en formel der man “dyrker fram” prosjekter som passer inn i spillelistene til de ulike strømmetjenestene. Hva skal til for å lykkes med noe noe som er genuint og nyskapende og ikke passer inn hos Spotify, Apple og Tidal?

“They always say time changes things,
but you actually have to change them yourself.” - Andy Warhol

IDENTITET - MERKEVAREBYGGING, STRATEGI OG KOMMUNIKASJON

Å tenke helhetlig rundt merkevarebygging og strategi blir stadig viktigere. På årets Vill Vill Vest presenterer vi et bredt program med foredrag og samtaler om  dette temaet presentert av noen av de ledende på området.

En helhetlig tilnærming til ditt b(r)and  Endre Berentzen er Norges høyest internasjonalt meriterte kreative direktør. Under 2014 Cannes Festival of Creativity delte Berentzen og teamet hans scenen med Pharrell Williams som de to eneste Grand Prix vinnerne innen design – en pris forøvrig ingen i Skandinavia har mottatt før eller siden. I 2017 ble han invitert til å juryere i The One Show – en av verdens største kreativitetskonkurranser – sammen med blant annet kjente personligheter som  Will.I.Am  og Bootsy Collins. Endre Berentzen er en regelmessig foreleser på den internasjonale design og merkevarescenen og vil under Vill Vill Vest prate med oss om hvordan man tenker smart og helhetlig rundt det å bygge en merkevare – hvordan kreativitet, synergi og felles interesser kan kompensere for manglende budsjett eller tid.   ‘En helhetlig tilnærming til ditt b(r)and’ er et foredrag av Endre Berentzen, Kreativ direktør og medgrunnlegger av Anti

En helhetlig tilnærming til ditt b(r)and

Endre Berentzen er Norges høyest internasjonalt meriterte kreative direktør. Under 2014 Cannes Festival of Creativity delte Berentzen og teamet hans scenen med Pharrell Williams som de to eneste Grand Prix vinnerne innen design – en pris forøvrig ingen i Skandinavia har mottatt før eller siden. I 2017 ble han invitert til å juryere i The One Show – en av verdens største kreativitetskonkurranser – sammen med blant annet kjente personligheter som Will.I.Am og Bootsy Collins. Endre Berentzen er en regelmessig foreleser på den internasjonale design og merkevarescenen og vil under Vill Vill Vest prate med oss om hvordan man tenker smart og helhetlig rundt det å bygge en merkevare – hvordan kreativitet, synergi og felles interesser kan kompensere for manglende budsjett eller tid.

‘En helhetlig tilnærming til ditt b(r)and’ er et foredrag av Endre Berentzen, Kreativ direktør og medgrunnlegger av Anti

Stian Andersen i samtale med Asbjørn Slettemark  Stian Andersen er en av Norges aller fremste musikkvideo regissører og fotografer, som de siste 20 årene har reist verden rundt på oppdrag for internasjonale og norske oppdragsgivere innen musikk, mote, reklamefilm og dokumentarfilm. Stian har regissert musikkvideoer for artister som Karpe Diem, Robyn & Røyksopp, Lars Vaular, Highasakite, Gabrielle, Morten Harket, Kvelertak og Susanne Sundfør. Han har vunnet priser over hele Europa og vist dokumentarfilmer og musikkvideoene sine på filmfestivaler i hele verden. Han står også bak flere bokutgivelser av sine fotografier bla. de to prisvinnende fotobøkene "Turboneger Fotografier 1993-2009" og "A-ha Photographs 1994-2010" utgitt på Aschehoug og Forlaget Press. Stian har laget mer enn 50 platecovere for artister som Røyksopp, A-ha, Dum Dum Boys, Highasakite og Astrid S og fotografert artister som Prince, Johnny Cash, Michael Jackson, Daft Punk og Leonard Cohen for å nevne noen.    Stian andersen i samtale med asbjørn slettemark er (ikke overraskende) et intervju/samtale mellom de to

Stian Andersen i samtale med Asbjørn Slettemark

Stian Andersen er en av Norges aller fremste musikkvideo regissører og fotografer, som de siste 20 årene har reist verden rundt på oppdrag for internasjonale og norske oppdragsgivere innen musikk, mote, reklamefilm og dokumentarfilm. Stian har regissert musikkvideoer for artister som Karpe Diem, Robyn & Røyksopp, Lars Vaular, Highasakite, Gabrielle, Morten Harket, Kvelertak og Susanne Sundfør. Han har vunnet priser over hele Europa og vist dokumentarfilmer og musikkvideoene sine på filmfestivaler i hele verden. Han står også bak flere bokutgivelser av sine fotografier bla. de to prisvinnende fotobøkene "Turboneger Fotografier 1993-2009" og "A-ha Photographs 1994-2010" utgitt på Aschehoug og Forlaget Press. Stian har laget mer enn 50 platecovere for artister som Røyksopp, A-ha, Dum Dum Boys, Highasakite og Astrid S og fotografert artister som Prince, Johnny Cash, Michael Jackson, Daft Punk og Leonard Cohen for å nevne noen.

Stian andersen i samtale med asbjørn slettemark er (ikke overraskende) et intervju/samtale mellom de to

Synkronisering og merkevare  Silje Katralen er music supervisor og komponist. Hun jobber som music supervisor i musikkbyrået ohlogy og som music supervisor i snaxville productions.  Goran Obad og Silje Katralen fra musikkbyrået Ohlogy vil i dette foredraget diskutere hvordan synkronisering av musikk påvirker artisters merkevare. Er det slik at en plassering i en TV-serie, film, eller spill alltid er bra? Goran og Silje vil under dette seminaret se på hvordan du som artist kan gjøre de riktige valgene for å øke verdien på din merkevare.   ‘Synkronisering og merkevare med Ohlogy’ er et foredrag av Goran Obad og Silje Katralen

Synkronisering og merkevare

Silje Katralen er music supervisor og komponist. Hun jobber som music supervisor i musikkbyrået ohlogy og som music supervisor i snaxville productions.

Goran Obad og Silje Katralen fra musikkbyrået Ohlogy vil i dette foredraget diskutere hvordan synkronisering av musikk påvirker artisters merkevare. Er det slik at en plassering i en TV-serie, film, eller spill alltid er bra? Goran og Silje vil under dette seminaret se på hvordan du som artist kan gjøre de riktige valgene for å øke verdien på din merkevare.

‘Synkronisering og merkevare med Ohlogy’ er et foredrag av Goran Obad og Silje Katralen

Synkronisering og merkevare  Goran Obad er music supervisor og produsent i Ohlogy. Ohlogy er et musikkbyrå som arbeider kreativt og strategisk med musikk i film, tv, og branding/markedsføring.  Goran Obad og Silje Katralen fra musikkbyrået Ohlogy vil i dette foredraget diskutere hvordan synkronisering av musikk påvirker artisters merkevare. Er det slik at en plassering i en TV-serie, film, eller spill alltid er bra? Goran og Silje vil under dette seminaret se på hvordan du som artist kan gjøre de riktige valgene for å øke verdien på din merkevare.   ‘Synkronisering og merkevare med Ohlogy’ er et foredrag av Goran Obad og Silje Katralen

Synkronisering og merkevare

Goran Obad er music supervisor og produsent i Ohlogy. Ohlogy er et musikkbyrå som arbeider kreativt og strategisk med musikk i film, tv, og branding/markedsføring.

Goran Obad og Silje Katralen fra musikkbyrået Ohlogy vil i dette foredraget diskutere hvordan synkronisering av musikk påvirker artisters merkevare. Er det slik at en plassering i en TV-serie, film, eller spill alltid er bra? Goran og Silje vil under dette seminaret se på hvordan du som artist kan gjøre de riktige valgene for å øke verdien på din merkevare.

‘Synkronisering og merkevare med Ohlogy’ er et foredrag av Goran Obad og Silje Katralen

 
Asbjørn Slettemark i samtale med Stian Andersen  Asbjørn Slettemark er en norsk musikkjournalist og tidligere programleder i tv-programmet Lydverket. Slettemark har vært programleder i hardrockprogrammet  Pyro  på P3 og dommer i Idol. Han har også vært redaktør i musikkens bransjeblad Faro Journalen.    Stian andersen i samtale med asbjørn slettemark er (ikke overraskende) et intervju/samtale mellom de to

Asbjørn Slettemark i samtale med Stian Andersen

Asbjørn Slettemark er en norsk musikkjournalist og tidligere programleder i tv-programmet Lydverket. Slettemark har vært programleder i hardrockprogrammet Pyro på P3 og dommer i Idol. Han har også vært redaktør i musikkens bransjeblad Faro Journalen.

Stian andersen i samtale med asbjørn slettemark er (ikke overraskende) et intervju/samtale mellom de to

 
Merkevarebygging, strategi og kommunikasjon   Kenneth Rasmus Greve har lang erfaring fra kommunikasjon og merkevarebygging innen media- og musikkbransjen. I denne presentasjonen vil han bruke eksempler fra eget arbeid for å illustrere hvordan man lykkes med å bygge en sterk merkevare.   ‘Merkevarebygging, strategi og kommunikasjon - Knowit Experience’ er et foredrag av Kenneth Rasmus Greve,  leder for konseptutvikling i Knowit Experience

Merkevarebygging, strategi og kommunikasjon


Kenneth Rasmus Greve har lang erfaring fra kommunikasjon og merkevarebygging innen media- og musikkbransjen. I denne presentasjonen vil han bruke eksempler fra eget arbeid for å illustrere hvordan man lykkes med å bygge en sterk merkevare.

‘Merkevarebygging, strategi og kommunikasjon - Knowit Experience’ er et foredrag av Kenneth Rasmus Greve, leder for konseptutvikling i Knowit Experience


ALT DU TRENGER Å VITE SOM NY ARTIST

Er du fersk artist i musikkbransjen? For mange er bransjefestivaler som Vill Vill Vest det første steget mot en karriere i musikkbransjen, men hvordan jobber man i ettertid for å få mest ut av dette? På årets Vill Vill Vest konferanse setter vi sammen flere programbolker som retter seg spesifikt mot deg som er ny artist.

Henrik Haagensen.jpg
Marie Amdam.jpg
Lennea Lyssand.jpg
Erle Strøm.jpg

Hvordan jobber man for å få mest mulig utav en spillejobb på en bransjefestival? Dette panelet bestående av Henrik Haagensen (Playground Music), Erle Strøm (HES), og Lennea Lyssand (Made) vi ta for seg temaet. Samtalen ledes av Marie Amdam kjent fra bandet Razika. Sammen skal de se på en utvalgt artister fra Vill Vill Vest, og se hvilke steg disse artistene bør ta videre. Er denne artisten deg? Ikke gå glipp av muligheten til å diskutere dine planer med panelet! Påmelding er åpen, og vil være åpen frem til siste artistslipp i august. Send mail til andres@villvillvest.no

‘Alt du trenger å vite som ny artist’ er en panelsamtale med Henrik Haagensen, Erle Strøm, Lennea Lyssand. Moderator: Marie Amdam.