Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Sjekk ut første del av konferanseprogrammet

Nyheter\

Sjekk ut første del av konferanseprogrammet

Jørgen Sælensminde Avsnes

Advokaten til Adele, sjefen for Glassnote, Øyafestivalen, Roskilde, Sub Pop og 4AD. Dette er bare noen av de du kan stifte nærmere bekjentskap med under Vill Vill Vest sin musikkonferanse.

Vi gir deg en sniktitt på programmet, og lover å gi deg enda flere spennende panel og seminar du ikke vil gå glipp av. Husk at du fortsatt kan kjøpe early bird billetter til og med i dag. Vi gleder oss!

 

Konferanseprogrammet under Vill Vill Vest presenteres av Brak og her kan du lese mer om noen av postene på programmet. Se tidsplanen for musikkonferansen her.

Global team: Aurora

Møt hele teamet bak AURORA og hør om hvordan de har jobbet strategisk mot et internasjonalt marked. Hit kommer det aktører på høyt nivå:

  • Daniel Glass er sjef for Glassnote og er en av de mest erfarne musikkindustrifolkene i USA.
  • Paul Spraggon er en svært anerkjente musikkadvokat som har vært involvert i å bygge opp karrierene til blant annet The Prodigy og Adele.
  • Tom Lewis er sjef for A&R- avdelingen i det anerkjente Universal-labelet Decca Records sammen med Danny Roberts.
  • Steve Goodgold er bookingagent i Windish Agency og har vært med på å løfte karrierer for mange store artister innen pop og elektronisk musikk.
  • Markus Balk jobber som A&R i Tyskland.

Sammen med manager Geir Luedy fra Made management som har jobbet med AURORA siden starten, vil dette teamet gi et innblikk i hvordan de har samarbeidet og planlagt for å lansere og bygge opp AURORA i et globalt marked. Dette er en samtale du bør få med deg!

Bands & brands: Internasjonal suksess og kreativ merkevarebygging: KMF, Kaibosh og Kygo

Hva skal til for å treffe et internasjonalt publikum, hvor mye er planlagt og hva er tilfeldig? Vi starter årets musikkonferanse med tre 20 minutters presentasjoner fra noen av Bergens mest suksessfulle eksporter innen musikk og design de siste årene.

  • Kygos co-manager og stefar Jan Bjordal fulgt har prosessen og jobbet tett med Kygo siden starten. Bjordal gir oss et innblikk i hvordan apparatet har jobbet og hvilke strategier de har fulgt for å oppnå den enorme suksessen Kygo er blitt.
  • Kaibosh er blitt et internasjonalt anerkjent brillemerke og har etablert butikker i flere byer i skandinavia. Co-grunnlegger og brilledesigner Helge Flo forteller om Kaibosh sin filosofi fra design til marked.
  • KMF har gått fra å være en lokal publikumsyndling i Bergen til å spille på store festivaler i alt fra Tyskland til Mexico. Axel Vindenes fra KMF forteller om veien ut i Europa og hvordan de har bygget en solid internasjonal fanskare.

Indie Road to Glory med 4AD og Sub Pop

Hvordan angriper indieselskap artistutvikling? Hvor er det viktig å investere for å gjøre suksess, og hvor kan man jobbe bra uten budsjett? Med blant annet Ed Horrox fra 4AD og Tony Kiewel fra Sub Pop.

Festivals: How to build brands and attract an international audience?

How do festivals work with marketing, press and storytelling to attract both domestic and international concert-audience? How do you stand out and what does it take to build an internationally aknowledged festival? Med Georgia Taglietti (Sonar), Josh Moore (Bowery Presents), Birgitte Mandelid (Øyafestivalen), Thorsteinn Stephensen (Secret Solstice Festival) og Martin Hjorth Frederiksen (International PR & Communication, Roskilde). 

Sosiale media, Youtube og fremtidige trender og verktøy med Claire Mas (i samarbeid med Gramart)

Claire Mas er Head of Digital ved Communion Music, og er en ettertraktet kursholder innen digital markedsføring. Hun jobber med label, publishing og promotering basert i UK og holder kurs over hele verden.

  • Making the most of organic social media (no advertising spent)
  • YouTube – An overview of how to optimise and monetise YouTube
  • Future trends and tools (interesting trends, campaigns and tools that go with them)

Mer informasjon

Les mer om konferanseprogrammet her