Musikk til spill

Thursday 09.11 \\ 14:00 \\ Galleriet \\ ENG

Bruk av musikk i spill kan bety store muligheter for komponister, produsenter og artister. Noen eksempler er Fieh, Musti og Kygo, som er blant de norske låtskriverne og artistene som har fått sin musikk plassert i “FIFA”, eller Christine Hals som har komponert musikk til store spill som “League of Legends”, mens Aurora har avholdt lengre konserter i en egen verden bygget rundt hennes musikk i “Sky - Children of the light”.

Men hvordan får du musikken din plassert i spill? Hvordan kan du gå frem for å få oppdrag som spillmusikkomponist? Hva må du huske på, og hvordan bør avtalen med spillprodusenten se ut?

I dette panelet vil du få høre fra både de som skaper musikken og de som håndterer rettighetene knyttet til den. Du vil få tips og triks for hvordan du bør jobbe for å komme i kontakt med spillprodusenter, og lære mer om komponistene helt konkret jobber for å tilpasse musikken til spillene.


PRESENTERT AV
Musikkforleggerne

TEMA
Strategi

STIKKORD
Sync, rettigheter, komposisjon, plassering, avtaler

DELTAKERE
CELINE HØIE - Indie Recordings
ODA TILSET - NokNok audio, lyddesigner, komponist
SIMON POOLE - komponist, lyddesigner, produsent
SARA SKARPAAS - Sony Music Entertainment (moderator)